Jasnożółte cukierki
Strona startowaBaza wiedzyBlogOdurzenie zmysłów

Odurzenie zmysłów

Artykuł na blogu
Wchodzisz do pokoju. Jest jasno oświetlony, zapraszający, a temperatura jest odpowiednia. Jednocześnie słodki, świeży zapach wiruje wokół nosa, przywołując przyjemne wspomnienia minionych wakacji. Chętnie opadasz na miękki fotel i kosztujesz słodyczy z miski na stole. Cytryna? Co za zbieg okoliczności – Twój ulubiony smak. Witamy w świecie marketingu sensorycznego! Niezależnie od tego, czy czujemy, widzimy, wąchamy, smakujemy czy słyszymy – wszystko, co postrzegamy, świadomie lub nieświadomie, wpływa na nasze zachowanie, reakcje i emocje. „Marketing sensoryczny“ wykorzystuje ten mechanizm, stymulując zmysły w ukierunkowany sposób – na przykład poprzez celowe wykorzystanie zapachów i dźwięków – w celu zwiększenia chęci zakupu, kontrolowania postrzegania marek, wywołania dobrego samopoczucia lub wywarcia pozytywnego wrażenia.
Udostępnij tę stronę
Poprawnie
Link został skopiowany

Podążaj za swoim nosem

Widok wanny z lotu ptaka, wypełnionej wodą, kwiatami i plasterkami cytryny.

Wiele hoteli już stosuje tę obiecującą strategię, na przykład używając tak zwanych „charakterystycznych woni“: zapachów specjalnie zaprojektowanych dla danego hotelu, aby pomóc w kształtowaniu jego charakteru. Niezależnie od tego, czy chodzi o lobby, pokoje czy spa – rozpylony zapach ma bezpośredni wpływ na gości i służy do rozpoznawania marki hotelu. Marka Swissôtel Hotels & Resorts również stworzyła własną kompozycję we współpracy z artystką i badaczką zapachów Sissel Tolaas. Zapach ten otula gości mgiełką goryczki, jasnego drewna, alpejskich kwiatów i czerwonych jagód – odzwierciedlających kolor firmy. Hotel Ritz Carlton w Tokio zachwyca swoich gości niepowtarzalnym zapachem zielonej cytryny. Ten charakterystyczny zapach reprezentuje wyrafinowaną piramidę zapachów z nutami zielonej cytryny, bergamotki, tymianku i eukaliptusa.

Miód na uszy

Osoba ubrana w skórzaną kurtkę i trzymająca gitarę.

Muzyka jest balsamem dla duszy. Relaksująca muzyka w lobby lub przyjemne tło dźwiękowe podczas posiłków to powszechne sposoby na rozluźnienie gości i poprawę nastroju. Marka Hard Rock Hotels doprowadziła to podejście do perfekcji. Dzięki koncepcji „The Sound of Your Stay“ tworzy muzyczne wspomnienia. Goście mają dostęp do wyselekcjonowanych playlist Spotify, mogą włączyć płyty winylowe w swoim pokoju lub założyć słuchawki i zatopić się w ulubionej muzyce. A jeśli nie przeżyjesz bez gitarowego jam session podczas swojego pobytu, możesz zarezerwować wybranego Fendera i poprosić o dostarczenie go do pokoju – dla wyjątkowego muzycznego doświadczenia.

Kwestia gustu

Ciasteczko, podzielone na dwie części, leżące na ciemnym drewnie.

Jeśli chodzi o wzbudzanie lojalności klientów poprzez zmysł smaku, Double Tree by Hilton nie ma sobie równych. Jego ciasteczka "signature cookies“ są rozdawane wszystkim gościom po przybyciu na miejsce w celu osłodzenia nużącego procesu zameldowania. Czekolada jest znana z tego, że wyzwala poczucie szczęścia, a świeże ciasteczko z kawałkami czekolady pozwala poczuć się dobrze – pozytywne doświadczenie, które pozostaje na dłużej. A ponieważ ciepłe ciasteczka szybko zyskują na popularności, ta słynna przekąska ma teraz własną stronę internetową, dzięki czemu można cieszyć się nią z przyjaciółmi i rodziną. Co więcej, hotel opublikował swój pilnie strzeżony przepis podczas niedawnego lockdownu związanego z Covidem, aby umożliwić swoim gościom pozostanie blisko, nawet w czasie nieobecności. Co za genialne posunięcie!

Ten artykuł jest częścią naszego magazynu dla klientów „Welcome & Stay“. Zachęcamy do pobrania cyfrowej wersji magazynu.

Potrzebujesz indywidualnej konsultacji?

Chcesz dowiedzieć się więcej o naszych rozwiązaniach dostosowanych do indywidualnych potrzeb? Skontaktuj się z nami, aby dowiedzieć się więcej!

  1. 1.
    Swissôtel Hotels & Resorts https://www.ci-portal.de/un-wind-with-the-wind-ein-spezieller-duft-fur-swisshotel/
  2. 2.
    Ritz Carlton w Tokio https://www.scentcompany.it/en/news/ritz-carlton-tokyo-scent-marketing/ https://www.air-aroma.com/blog/ritz-carlton-signature-scent-at-newly-opened-resort-in-japan/
  3. 3.
    Hard Rock Hotels https://www.hardrockhotels.com/ibiza/de/sound-of-your-stay.aspx
  4. 4.
    Double Tree by Hilton https://www.hilton.com/en/doubletree/ https://stories.hilton.com/food-beverage/static-doubletree-reveals-cookie-recipe https://www.doubletreecookies.com