
Odurzenie zmysłów
Podążaj za swoim nosem

Wiele hoteli już stosuje tę obiecującą strategię, na przykład używając tak zwanych „charakterystycznych woni“: zapachów specjalnie zaprojektowanych dla danego hotelu, aby pomóc w kształtowaniu jego charakteru. Niezależnie od tego, czy chodzi o lobby, pokoje czy spa – rozpylony zapach ma bezpośredni wpływ na gości i służy do rozpoznawania marki hotelu. Marka Swissôtel Hotels & Resorts również stworzyła własną kompozycję we współpracy z artystką i badaczką zapachów Sissel Tolaas. Zapach ten otula gości mgiełką goryczki, jasnego drewna, alpejskich kwiatów i czerwonych jagód – odzwierciedlających kolor firmy. Hotel Ritz Carlton w Tokio zachwyca swoich gości niepowtarzalnym zapachem zielonej cytryny. Ten charakterystyczny zapach reprezentuje wyrafinowaną piramidę zapachów z nutami zielonej cytryny, bergamotki, tymianku i eukaliptusa.
Miód na uszy

Muzyka jest balsamem dla duszy. Relaksująca muzyka w lobby lub przyjemne tło dźwiękowe podczas posiłków to powszechne sposoby na rozluźnienie gości i poprawę nastroju. Marka Hard Rock Hotels doprowadziła to podejście do perfekcji. Dzięki koncepcji „The Sound of Your Stay“ tworzy muzyczne wspomnienia. Goście mają dostęp do wyselekcjonowanych playlist Spotify, mogą włączyć płyty winylowe w swoim pokoju lub założyć słuchawki i zatopić się w ulubionej muzyce. A jeśli nie przeżyjesz bez gitarowego jam session podczas swojego pobytu, możesz zarezerwować wybranego Fendera i poprosić o dostarczenie go do pokoju – dla wyjątkowego muzycznego doświadczenia.
Kwestia gustu

Jeśli chodzi o wzbudzanie lojalności klientów poprzez zmysł smaku, Double Tree by Hilton nie ma sobie równych. Jego ciasteczka "signature cookies“ są rozdawane wszystkim gościom po przybyciu na miejsce w celu osłodzenia nużącego procesu zameldowania. Czekolada jest znana z tego, że wyzwala poczucie szczęścia, a świeże ciasteczko z kawałkami czekolady pozwala poczuć się dobrze – pozytywne doświadczenie, które pozostaje na dłużej. A ponieważ ciepłe ciasteczka szybko zyskują na popularności, ta słynna przekąska ma teraz własną stronę internetową, dzięki czemu można cieszyć się nią z przyjaciółmi i rodziną. Co więcej, hotel opublikował swój pilnie strzeżony przepis podczas niedawnego lockdownu związanego z Covidem, aby umożliwić swoim gościom pozostanie blisko, nawet w czasie nieobecności. Co za genialne posunięcie!
Ten artykuł jest częścią naszego magazynu dla klientów „Welcome & Stay“. Zachęcamy do pobrania cyfrowej wersji magazynu.
- 1.Swissôtel Hotels & Resorts https://www.ci-portal.de/un-wind-with-the-wind-ein-spezieller-duft-fur-swisshotel/
- 2.Ritz Carlton w Tokio https://www.scentcompany.it/en/news/ritz-carlton-tokyo-scent-marketing/ https://www.air-aroma.com/blog/ritz-carlton-signature-scent-at-newly-opened-resort-in-japan/
- 3.Hard Rock Hotels https://www.hardrockhotels.com/ibiza/de/sound-of-your-stay.aspx
- 4.Double Tree by Hilton https://www.hilton.com/en/doubletree/ https://stories.hilton.com/food-beverage/static-doubletree-reveals-cookie-recipe https://www.doubletreecookies.com