
10 wskazówek dla większej personalizacji

1. Powitanie przed przybyciem na miejsce
Obowiązkowo należy wysłać wiadomość e-mail z potwierdzeniem. A może by tak wysłać dodatkową wiadomość przed przybyciem gości na miejsce? Daje to możliwość zapytania gości o ich specjalne potrzeby i życzenia oraz zaoferowania dodatkowych usług.

2. Drobne upominki czynią cuda
Kto nie lubi dostać vouchera na drinka w hotelowym barze albo zobaczyć świeży bukiet kwiatów na stole? Są to oznaki uprzejmości i sympatii, które wywołują pozytywne emocje.

3. Osobiste wskazówki tworzą zaufanie
Zwróć uwagę gości na wydarzenia w okolicy. Zbiór zabytków, ciekawych miejsc, atrakcji i restauracji w okolicy jest często bardzo pomocny. Wisienką na torcie może być podzielenie się osobistą anegdotą.

4. Zwracanie się do ludzi po imieniu
Osoby, do których zwracamy się po imieniu, czują się cenione i szanowane. Nawet wiersz „re:“ w wiadomości e-mail może mieć znaczenie. Po spersonalizowaniu prawdopodobieństwo przeczytania treści jest znacznie wyższe.

5. Dostosowane doświadczenia zapadają w pamięć
Większość gości chce być w centrum uwagi podczas swojego pobytu i przeżyć cudowne chwile – wyjątkowe, a nie zwykłe. Warto wdrożyć spersonalizowane pakiety tematyczne lub oferty usług, które uczynią wakacje naprawdę wyjątkowym doświadczeniem. Od indywidualnie dopasowanego wellness po prywatną kolację przy świecach we własnym pokoju – wszystko jest możliwe!

6. Tworzenie profili gości
Fundamentem wyjątkowo spersonalizowanych wrażeń z pobytu jest tworzenie profili gości. Oprócz danych kontaktowych, dobrym pomysłem jest na przykład zapisanie daty urodzin, specjalnych zainteresowań, indywidualnych życzeń i alergii pokarmowych – aby móc zrobić wrażenie na swoich gościach podczas ich następnej wizyty.

7. Cyfrowe powitanie
Cyfrowe zameldowanie znacznie przyczynia się do spełnienia oczekiwań gości w zakresie płynności procesów i wykorzystania inteligentnych technologii. Pozwala to na powitanie gości bez konieczności wypełniania dodatkowych formularzy. Poza tym, programy do cyfrowego zameldowania oferują różnego rodzaju funkcje pozwalające na pozostanie w kontakcie podczas pobytu.

8. Zerknięcie za kulisy
Pokaż swoim gościom, kto jest odpowiedzialny za organizację i prowadzenie hotelu. Przedstaw członków zespołu hotelowego! Zerknięcie za kulisy tworzy podstawy zaufania i wspiera budowanie poczucia przynależności. Aby to zrobić, użyj zwykłych kanałów mediów społecznościowych. Pozwól gościom zobaczyć, co dzieje się za kulisami hotelu i przedstaw najważniejsze osoby, które w nim pracują.

9. Pozostań w kontakcie
Po wymeldowaniu gościa nie należy o nim zapomnieć. Kontakt z gośćmi należy utrzymywać również po zakończeniu przez nich pobytu. Powracający goście są zawsze mile widziani. Najlepiej można to zapewnić za pomocą spersonalizowanego e-maila. To także doskonała okazja do uzyskania opinii – co jest bardzo ważne dla dalszej optymalizacji.

10.Ujawnienie osoby nadawcy
Nie tylko odbiorca wiadomości e-mail powinien być adresowany po imieniu, lecz także nadawca może pokazać swoją osobowość. Zakończ korespondencję, ujawniając, że jesteś prawdziwą osobą, a nie anonimowym bytem: „Miłego pobytu życzy Zuzanna“. Proste, ale skuteczne.
Ten artykuł jest częścią naszego magazynu dla klientów „Welcome & Stay“. Zachęcamy do pobrania cyfrowej wersji magazynu.