Jedzmy owoce jagodowe!

Wskazówki żywieniowe Christian Jung/Adobe Stock

Jedzmy owoce jagodowe!

Są bogatym źródłem witamin, minerałów, pierwiastków śladowych i błonnika. Zawarte w nich niezliczone związki fitochemiczne wzmacniają nasz układ odpornościowy, obniżają poziom cholesterolu, hamują procesy zapalne, a także pomagają zwalczać wirusy i bakterie.

Maliny zawierają takie składniki mineralne jak żelazo, potas, fosfor czy magnez, które biorą udział w budowie kości. Błonnik pokarmowy i pektyny, występujące w znacznych ilościach w jeżynach, wpływają regulująco na pracę układu pokarmowego.

Bogatym źródłem soli mineralnych są również czarne porzeczki. Zawarte w nich żelazo, wapń i potas nie tylko wzmacniają nasze serce i wspomagają układ krążenia, ale także wpływają korzystnie na układ odpornościowy i pobudzają wzrost kości. Dzięki wysokiej zawartości witamin C i E poprawiają również zdolność koncentracji. Podobnie jak borówki czarne, wpływają aktywizująco na układ krwiotwórczy.

Agrest zawiera mnóstwo witaminy C, potasu, wapnia, krzemu i magnezu, dzięki czemu zapewnia nam lśniące włosy i mocne paznokcie. Ze względu na wysoką zawartość witaminy C i kwasu foliowego truskawki stanowią idealne uzupełnienie diety kobiet w ciąży i matek karmiących. Na koniec warto jeszcze wspomnieć o czerwonych winogronach: są one bogatym źródłem przeciwutleniaczy, dzięki czemu zapobiegają miażdżycy.

Trudno o smaczniejszą zdrową dietę!